Ostale novosti

Pilot program psiho-socijalne podrške i podrške pri zapošljavanju teže zapošljivih lica »Osnaži me i uspjeću«

Kompanija HR Partners u saradnji sa Zavodom za zapošljavanje Crne Gore realizovaće Pilot program podrške teže zapošljivi...

Drugi HR Meet Up, 31. maj, CentreVille Hotel & Experiences

Asocijacija menažera Crne Gore Vas poziva na drugi HR Meet Up koji organizuje u saradnji sa našom kompanijom. Nakon uspj...

Jačanje timske sinergije kompanije Ledo

Otvorenost za razvoj je svakako nešto što je karakteristika najboljih timova. Ledo tim se poslije brojnih treninga i edu...

HR - Profesija budućnosti

 

HR-partners-HR-tekst-940x500.png

Naša HR direktorica Milena Nikolić je za HR magazin zaposli.me dala intervju u kome je govorila razvoju HR-a u Crnoj Gori, novim tehnologijama i razvoju kao i svjetskim trendovima i očekivanjima u ovoj branši u sledećoj deceniji. Donosimo vam dio intervjua.

Da li je HR u Crnoj Gori prepoznata privredna djelatnost i u kojoj mjeri?

Više je nego očigledno da se mogu uočiti značajni pozitivni pomaci u ozbiljnosti i poimanju HR-a kao važne delatnosti unutar tržišta rada i važne podrške biznisu bilo u vidu autsorsinga ovih usluga ili u delu razvoja internih službi za ljudske resurse. Sve više mladih se interesuje za ovu delatnost što pokazuje da postoji pozitivan trend…. Ovo istovremeno znači i sve veću odgovornost za nas HR profesionalce, jer stvaranje kvalitetnih temelja profesije u Crnoj Gori zavisi najviše od nas samih. U tom smislu prilagođavanje oprobanih teorijskih koncepata i inostranih praksi i njihovo prilagođavanje specifičnostima našeg tržišta je naš osnovni zadatak.

Koje su prednosti a koje mane malog tržišta kada govorimo o HR-u?

Moj je utisak da ono što je prednost to je najčešće i potencijalni nedostatak. Pa tako nam u Crnoj Gori malo tržište čini brojne informacije, ljude dostupnijim. Brže stižemo do kontakata, do klijenata, do informacija. Zatim, na malom tržištu manje je i konkurencije nego da smo na nekom višemilionskom tržištu. Sa jedne strane to nam olakšava i ubrzava rad, dok s druge strane čini da resurse u vidu kandidata i klijenata vrlo brzo iscrpimo. U opasnosti smo da brže „potrošimo“ svoju reputaciju u delatnosti koja se ponekad doživljava kao nedovoljno konkretna, opipljiva, tačnije kao maglovita.

 Nova generacija u HR-u ; Kako posmatraš Milenials generaciju (rođeni između 1984-1996) i što uviđaš kao njihovu ključnu karakteristiku?

Posmatram ih na više načina, a pre svega kao nadolazeći društveni fenomen koji utiče na HR delatnost i koji treba razmatrati i kreirati strategije između ostalog i u skladu sa njim. Milenials generacija je uveliko uključena u HR procese, bilo kao potencijalni kandidati za poslove, a pojedini predstavnici i kao aktuleni akteri privrede, profesionalci u svojim oblastima ili čak i donosioci odluka. Osobine koje na osnovu iskustva koje sam imala sa ovom generacijom uočavam kao neke zajedničke za većinu njenih pripadnika su:

– sa jedne strane česte odlike su nestrpljenje, očekivanje brzih vidljivih rezultata, usmerenost na sebe i vlastite potrebe…

– sa druge strane pripadnici ove generacije su izrazito informatički pismeni, otvoreni za novo i različito, uglavnom progresivno i inovativno nastrojeni…

HR u 2026 godini – trendovi i očekivanja?

U svetlu brzog razvoja tehnologija, očekujem značajan porast robotizacije i u ovoj delatnosti. Moguće je da ćemo jednog dana, tu oko 2026. godine imati pred sobom robota koji procenjuje sa savršenom preciznošću kandidate i selektuje ih i smešta na prava mesta, ukazuje ljudima na prostor za rast i razvoj, otkriva i gradi talente, planira naslednike, osmišljava nove i prilagođava stare HR procese novim potrebama tržišta ili kompanija, itd, itd. Verovatno u nekom zanimljivom filmu JIpak, mislim da smo evolutivno, kao bića, još uvek u toj razvojnoj fazi da nova znanja, povratne informacije, savete za rast i razvoj, nove veštine…najbolje usvajamo od kolege, peer-a, saradnika, mentora, nadređenog, partnera…jednom rečju čoveka.

Kompletan intervju možete pročitati ovdje.