Ostale objave

(Samo)procjena - ključ uspjeha

Kaže se da menadžer koji više od 70% vremena troši u rješavanju međuljudskih odnosa - nije efikasan. Lider koji manje o...

Dvaput mjeri, jednom sijeci

HR menadžerku je jednog dana udario autobus i ona je tragično preminula. Kada je njena duša stigla na vrata Raja, dočeka...

Pripravnički staž – kuvanje kafe ili nešto više?

Završili ste studije? Sjedite i razmišljate - šta sada? Samo nemojte da izgovorite onu najdražu rečenicu našeg narod...

Kako napisati nemotivaciono pismo

blog grafika za sajt NEmotivaciono-01.jpg

Da budemo iskreni, niko ne voli da piše motivaciono pismo. Veoma često me ljudi pitaju i koja je njegova poenta – „pa valjda ako se prijavljujem to znači da sam motivisan?!“.

Ne znači. Prijava znači da ste, u najboljem slučaju, zainteresovani. Vaš zadatak je da ubedite poslodavca da zaista jako želite posao, a najbolji način za to je upravo kvalitetno motivaciono pismo. 

Ali, ako vam je već teško da napišete motivaciono, možda će vam lakše pasti pisanje nemotivacionog pisma. Evo nekoliko osobina nemotivacionog pisma koje će sigurno učiniti da vas poslodavci eliminišu i pre nego što vas upoznaju:

1. Nepersonalizovano

Sastavite jedno pismo i onda ga nepromenjenog šaljite na sve adrese. Probajte da ga ne menjate toliko dugo da informacije postanu zastarele i nekonzistentne sa vašim CV-jem. Još ako bi moglo da ostane naslovljeno na pogrešnu osobu, ili da pogrešite naziv pozicije za koju se prijavljujete, to bi bilo idealno. Svaka naznaka da ste zapravo guglali i istražili firmu kod koje konkurišite je minus – nemojte traćiti vreme. Potpuno je nepotrebno navoditi zašto vam se dopada baš ta firma i kako se ono za šta se firma zalaže poklapa sa vašim vrednostima i interesovanjima. Ako to napišete onda biste pokazali da ste zapravo veoma motivisani da radite u toj kompaniji i/ili na toj poziciji, a to vam nije cilj. 

2. Neinformativno

Samo ponovite stavke iz vašeg CV-ja i ni slučajno nemojte elaborirati ijednu od njih – nemojte detaljnije objasniti vaša zaduženja, nemojte navoditi uspehe koje ste postigli i nikako nemojte naglasiti veštine i znanja zbog kojih ste baš vi dobar kandidat za datu poziciju. A ako ih i naglasite, nipošto nemojte precizirati kako ćete tim veštinama doprineti kompaniji i ostvariti uspeh na poziciji. Najbolje bi bilo da samo napišete da ste komunikativni, organizovani i odgovorni i ne navedete ama baš nijedan primer kada ste te osobine i pokazali. 

3. Neprofesionalno

Zanemarite vaše poslovne veštine i iskustvo, pričajte o ličnim stvarima. Koliko godina vam imaju deca, koji je vaš bračni status, imate li nekih zdravstvenih poteškoća, kako vam se zove kućni ljubimac itd. Sve što nema nikakve veze sa vašom sposobnošću da obavljate posao, a može biti osnov za svesnu ili nesvesnu diskriminaciju, Vi napišite. 

4. Nepismeno

Slovne, pravopisne i gramatičke greške su najbolji način da vas poslodavac zapamti. Ozbiljno. Pored toga, dobro bi bilo da vaše nemotivaciono pismo bude ili esej duži od jedne A4 strane, ili jedva skrpljene 3 rečenice. Za razliku od motivacionog, za nemotivaciono pismo se podrazumeva da nikoga ne pitate za pomoć i savet i nikoga ne zamolite da pročita i proveri da li pismo zvuči smisleno i da li ima nekih grešaka.

5. Nepostojeće

Pa šta ako u oglasu jasno stoji „poslati CV i motivaciono pismo“. Ko je taj poslodavac da vama govori šta ćete da radite? Motivaciona pisma ionako niko ne čita. Vi i ne želite da budete zapamćeni, da se izdvojite iz mase kandidata, a ni da ostavite dobar prvi utisak. A još da ga pošaljete ako nije eksplicitno traženo? E to već pokazuje da ste ozbiljan kandidat, to obavezno izbegnite.

Ako uopšte ne želite posao ili ste jedan od onih kandidata koji posao traže a mole se da ga ne nađu, sada znate kako da učinite da poslodavci vašu prijavu za posao što pre bace u smeće. Srećno!

Andrea Aleksandrović
Recruiter Officer